اثر گذارترین کلمات در تبلیغات

پنجشنبه 7 خرداد 1394 12:31 ب.ظ   نویسنده : روح اله توکلی      


در سال های گذشته تبلیغات تغییرات بسیار عمده ای کرده است ولی برخی از کلمات مثل گذشته قدرت و نفوذ بسیاری دارند. گروه روانشناسی دانشکاه ییل کلمات مختلفی را در زبان انگلیسی بررسی کرده و نتیجه گرفت که ده کلمه دارای بیشترین قدرت و تاثیرگذاری علی الخصوص در تبلیغات و فروش هستند. به کار گیری از این کلمه ها در کمپین های تبلیغاتی باعث افزایش تاثیر آنها می شود. در این مقاله این ده کلمه را به قصور بیان می کنم.
لطفا به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید...
قدرتمندترین کلمات در تبلیغات
در سال های گذشته تبلیغات تغییرات بسیار عمده ای کرده است ولی برخی از کلمات مثل گذشته قدرت و نفوذ بسیاری دارند. گروه روانشناسی دانشکاه ییل کلمات مختلفی را در زبان انگلیسی بررسی کرده و نتیجه گرفت که ده کلمه دارای بیشترین قدرت و تاثیرگذاری علی الخصوص در تبلیغات و فروش هستند. به کار گیری از این کلمه ها در کمپین های تبلیغاتی باعث افزایش تاثیر آنها می شود. در این مقاله این ده کلمه را به قصور بیان می کنم.

قدرتمندترین کلمات در تبلیغات

10.جدید ( تازه )


همه ی ما از امور جدید را دوست داریم و از آن استقبال می‌کنیم، حتی اگر واقعاً جدید هم نباشند. ما به دنبال ماشین های جدید، لباسهای جدید، کفشهای جدید، و طعم ها, بوهای جدید و کلا هر چیز جدید و متنوع هستیم و حاضریم بابت آن پول بدهیم .

9. صرفه جویی


آیا شخصی وجود دارد که در پی صرفه جویی در هزینه ها و زمان نباشد؟ صرفه جویی در هزینه ها عملی است که همه ی ما در پی انجام آن هستیم حتی اغلب ثروتمندان نیز بدنبال رسیدن به این هدف هستند(و شاید همه ی آنها). اگر در توان خود می بینید که به افراد جدید کمک کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند، حتماً آن را بیان کنید.

8. امنیت (امن)


یکی از مهمترین توقعات و انتظارات ما از اجناس و خدمات، امنیت آنهاست. همه ی ما تمایل داریم مطمئن شویم که در حوزه‌ی امنی سرمایه گذاری کرده ایم و یا اینکه ماشین مورد استفاده مان بالاترین استانداردهای امنیتی را دارند . در کاربرد این کلمه باید توجه داشته باشید، گاهی اوقات استفاده از واژه ی امن یا امنیت زیاد مناسب نیست. به عنوان مثال؛ نمی شود که بگوئید خوردن این ساندویچ کاملاً امن است.

7. ثابت شده


باید به مشتریان خود ثابت کنید که قطعا برند شما همان چیزی است که آنها دنبالش هستند. به عنوان مثال، یک کمپانی تولیدکننده مواد غذایی مدعی بود که از هر 10نفر،  8 نفر می گویند که مواد غذایی این کمپانی برایشان ارجحیت دارد. هشت از ده نفر، عدد فوق العاده بزرگی است و راه خوبی برای ثابت کردن است. بنابراین فقط در مورد کیفیت و مزایای محصولات خود حرف نزنید، آن را ثابت هم کنید.

6. عشق


این کلمه بار احساسی زیادی به دوش دارد، اما باید در کاربرد آن توجه زیادی داشته باشید. شما می توانید بگویید عاشق بوی عطر فلان برند هستید، اما شاید نتوانید بگوئید عاشق دمپایی X هستید! چون دمپایی چیزی نیست که افراد عاشق آن شوند و بایدتوجه داشته باشید که از چه کلماتی استفاده می کنید(دقیقا برعکس بسیاری از پیام های تبلیغاتی تلویزیون!)

5. کشف

اکتشاف امور تازه همیشه برای افراد جذاب و هیجان انگیز می باشد . بنابر این، اگر در تبلیغات به مشتریان خود تلقین کنید که آنها با خرید محصول شما به کشف تازه و بزرگی در زندگیشان کرده اند. تا حد بسیار زیادی در جذب آنها موفق شده‌اید .

4. ضمانت


این کلمه ی فوق العاده به از بین بردن شک مشتریان کمک می‌کند. اعتبار کسب و‌کارها و فروش اجناس مختلف تا حد بسیار زیادی به ضمانت شما از محصولاتتان بستگی دارد . بهترین گزینه در این مورد این است که به مشتریان خود اطمینان دهید که در صورت عدم کیفیت محصول پول آنها را پس خواهید داد .این کار ریسک مشتری را برای خرید محصول بالا می برد . به طور کلی ، تعداد بسیار کمی از مشتریان برای برگشت محصول و باز پس گیری پول خود به شما مراجعه می کنند .

3. سلامتی


توجه به حفظ سلامتی یکی از مهمترین اهداف ادمی است:  سلامت جسمی، سلامت روانی، حتی سلامت مالی.  اخیراً در تبلیغات توجه زیادی به مقوله ی سلامت مالی می گردد و تاثیر دوطرفه ی خوبی هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده دارد .

2. نتایج


این کلمه با مقوله‌ی موفقیت که عنوان اصلی وبلاگ است ارتباط بسیار نزدیکی دارد. با به کار گیری این کلمه و یا هم خانواده‌های آن می‌توانید خرید محصول را برای مشتری توجیه کنید. اگر خرید یک جنس یا خدمت توام با نتایج مثبتی باشد، مشتری به این نتیجه می رسد که خرید آن ارزش دارد.

1.شما


کلمه‌ی شما همیشه موثرترین و قدرتمندترین کلمه در تبلیغات بوده و هست. دلیلش هم این است که این واژه فضای گفتمان را مشخص کرده و توجه افراد و مشتریان را به خود جلب می‌کند.یه سوال:دقیقا چرا به خرید می روید؟ اگر تبلیغی در مورد شما باشد و نیاز شما را پاسخ گو باشد قطعاً به آن توجه خواهید کرد. در گفت و گو با مشتریان  در تبلیغات و یا خارج از آن حتماً از این کلمه استفاده کنید.

برچسب ها: تبلیغ ، فروش ، تبلیغات ، افزایش فروش ، تبلیغ رایگان ، اصول تبلیغات ، فروش بیشتر ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 7 خرداد 1394 01:08 ب.ظ
دیدگاه ها ()

درباره وبلاگ


  • موفقیت پایان نمی پذیرد
    هدف بنده از ایجاد این وبلاگ, نشان دادن قدرت واقعی شماست و فکر میکنم این سخن از امام علی گویای همه چیز است
    امام علی(ع):آیا فکر میکنی که جسم کوچکی هستی, حال آنکه دنیایی درون تو نهفته است
    کپی فقط با منبع لینک دار

نویسندگان

  • روح اله توکلی(21)

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic